Thursday, November 6, 2014

Dišeči razpršilci za prostor, perilo in posteljnino



Moja zbirka eteričnih olj se povečuje, z veseljem se posvečam novim pridobitvam, raziskujem vonje in njihove terapevtske učinke. Po dveh aromaterapevtskih delavnicah sem se odločila, da tudi sama poskusim pripraviti dve dišeči mešanici, eno za pomirjanje in drugo za poživitev.

Še preden sem odkrila eterična olja, me sintetični osvežilci zraka in razne dišave za v vtičnico niso privlačili. Vonj je bil premočen, umeten in kmalu me je začela boleti glava. Z eteričnimi olji pa si lahko sami pripravite vonj, ki vam najbolj odgovarja, vas pomiri, dvigne razpoloženje, kar želite in kar najbolj potrebujete. Še lepše je, da razpršilec lahko uporabite kot dišavo v prostoru, z njim osvežite perilo v omari, posteljnino pred spanjem ali pa ga spravite v torbico in uporabite kot toaletno vodo.


Za 100ml spreja potrebujete:

- stekleno razpršilko, najboljše so z obarvanim steklom,
- 10ml 70% alkohola,
- 90ml destilirane vode,
- 15-20 kapljic izbranih eteričnih olj.



Eterična olja se v vodi ne topijo, temveč plavajo na njeni površini. Topijo se v alkoholu in maščobi (rastlinska olja). Tokrat sem za izdelavo spreja uporabila 70% alkohol, saj bi sprej z rastlinskim oljem puščal mastne madeže na obleki in površinah v stanovanju.


Sprej za pomiritev

V moji mešanici se skrivajo:
- 3 kapljice kadilne bosvelije (Frankincense),
- 5 kapljic dolgoigličaste jelke (White Fir) in
- 10 kapljic prave sivke (Lavandula Angustifolia).



Terapevtske učinke sivke sem vam opisala v prejšnjem postu, zato bom nekaj besed več namenila kadilni bosveliji in dolgoigličasti jelki.

Eterično olje kadilne bosvelije je eno najbolj cenjenih olj, pridobivajo ga is smole drevesa. Blaži napetost in stres, upočasni in poglobi dihanje ter zelo pomirja. Krepi imunski sistem. Uporablja se tudi pri meditacijah.

Eterično olje jelke sem uporabila zaradi čudovitega prizemljujočega vonja po iglavcih, ki je posebej primeren v jesensko-zimskem času. Odlično je za bolezni dihal in sproščanje bolečin v mišicah, pomaga pri izčrpanosti.


Sprej za poživitev

Za dvig razpoloženja in energije sem uporabila:
- 2 kapljici pačulija,
- 7 kapljic mandarine,
- 7 kapljic bergamotke,
- 4 kapljice lavandina.



Za spodnjo note svoje dišave sem uporabila pačuli, ki je zelo priljubljen v parfumeriji. Njegov sladek balzamični vonj poživlja in se čudovito meša s citrusi.

Mandarina osvežuje, poživlja in stimulira. Ima čudovit sladek citrusni vonj.

Eterično olje bergamotke izboljšuje razpoloženje in je znana kot antidepresiv med eteričnimi olji. Spodbuja koncentracijo in samozavest.

Lavandin je hibrid prave sivke in širokolistne sivke. Ima drugačno kemično sestavo - medtem ko prava sivka uspava in pomirja, lavandin poživlja. Lavandin se pogosto zamenjuje za pravo sivko, kot tako jo tudi prodajajo. Svoj lavandin sem kupila na stojnici v Piranu - na steklenički je pravilno označeno, da gre za Lavandula X Intermedia, prodajalka sama mi je potrdila da gre za hibrid, v vrečko pa mi je priložila listič z opisom terapevtskih lastnosti prave sivke Lavandule Angustifolie. Skoraj vedno, ko v naših ali hrvaških obmorskih krajih kupujete domačo sivko, kupujete lavandin. 


Navodila za pripravo


V majhno posodico ali merilni lonček nalijte 10ml alkohola. 



V alkohol dodajte izbrano mešanico eteričnih olj in vsebino zlijte v stekleno razpršilko. 




Dodajte še 90ml destilirane vode, razpršilko zaprite, pretresite in sprej je nared. 

S kakšnimi bolj dodelanimi nalepkami so spreji lahko odlično darilo. Jaz sem prvo naročilo za izdelavo že dobila :)


Če nimate časa za izdelavo mešanic, lahko uporabite eno od doTerrinih vnaprej pripravljenih mešanic eteričnih olj. Za pomirjanje uporabite mešanico Serenity, za poživljanje pa je odlična mešanica Elevation.



Pozdravček,
Nabiralka*

No comments:

Post a Comment